مدیر
تیپ شخصیتی:
ESTJ
گروه:
نگهبانان
مدیر (ESTJ) در تست MBTI
نمودار پراکندگی جهانی
درصد پراکندگی تیپ شخصیتی مدیر (ESTJ) در مقایسه با سایر تیپها در آقایان و خانمها به صورت زیر است.
بدون تفکیک جنسیتی
مدیر (ESTJ)
۱۳ درصد
آقایان در جهان
مدیر (ESTJ)
۱۶ درصد
خانمها در جهان
مدیر (ESTJ)
۱۰ درصد
ویژگیهای شخصیتی
عملگرا و قدرت اجرائی:
آنها عالی در انجام کارها و پیگیری نقشهها و برنامهها هستند. وظایف را به بهترین شکل ممکن برای خود و دیگران انجام میدهند.
سازماندهی ماهر:
آنها توانمندی قوی در سازماندهی مسائل و امور مختلف با در نظر گرفتن جزئیات و قوانین دارند. آنها توانایی در نظم دهی و مدیریت کارها را دارند.
علاقه به مسئولیت و کنترل:
از داشتن مسئولیت و کنترل بر امور لذت میبرند و تصمیمات را بهسرعت اجرا میکنند.
تصمیمگیری عملگرانه و منطقی:
در تصمیمگیریهای خود به تجربیات گذشته اکتفا میکنند و از منطق و دادههای عینی استفاده میکنند.
توجه به جزئیات و استانداردهای منطقی:
توجه به جزئیات روزمره و دنبال کردن استانداردهای منطقی و سیستماتیک برای انجام کارها دارند.
توجه به واقعیتها و قوانین:
از حقایق و واقعیتها بهره میبرند و توجه زیادی به تطابق با قوانین و ساختار دارند.
استدلال منطقی و عینی:
توانایی قوی در استدلال منطقی و اندیشیدن واقعبینانه دارند.
عدم تأثیرپذیری از احساسات و نظریات:
اغلب تصمیماتشان بر اساس منطق و حقایق است، و احساسات و نظریات کمتر بر آنها تأثیر میگذارد.
نظم و انضباط:
دوست دارند همهچیز مرتب و بانظم باشد و بر انضباط دقت میکنند.
اجتماعی و بیان مستقیم:
از روابط اجتماعی لذت میبرند و بیان مستقیم دیدگاهها و حقایق برایشان مهم است.
توانایی انتقاد و داوری:
بهراحتی از دیگران انتقاد میکنند و نظرات خود را بهصراحت بیان میکنند.
تمرکز بر حقیقت و لحظه حال:
به حقیقتها و واقعیتهای حال توجه دارند و به زندگی در لحظه حال اهمیت میدهند.
عدم توجه به زندگی احساسی و اجتماعی:
به مقایسه با بقیه جنبههای زندگی، از زندگی احساسی و اجتماعی کمتر اهمیت میدهند.
نقاط ضعف شخصیتی
قائل به اصول اخلاقی:
افراد ESTJ به اصول اخلاقی خود و دیگران زیاد محکم و پایبند هستند.
تحمیل معیارها:
زمانی که میخواهند انتظارات و معیارهای خود را به دیگران تحمیل کنند، ممکن است به نظر دیکتاتوری بیافتند.
احتیاج به انعطاف:
با تلاش برای انعطافپذیری بیشتر، میتوانند از این روحیه نجات یابند.
تحلیلگران منطقی:
ESTJها بهصورت منطقی و بیطرف تحلیل میکنند و به تأثیر تصمیماتشان بر دیگران توجه نمیکنند.
نیاز به توجه به احساسات:
اگرچه ممکن است به علت بیتوجهی به احساسات دیگران، بهعنوان افرادی سرد و بیتوجه مشاهده شوند، اما باید به احساسات دیگران اهمیت بدهند.
نقدپذیری نسبت به اقدامات مثبت دیگران:
به دلیل طبیعت نقدپذیریشان، ممکن است به اقدامات مثبت دیگران توجه کمی داشته باشند.
قدردانی از تلاشها و استعدادهای دیگران:
لازم است به تلاشها و استعدادهای دیگران ارزش و تقدیر بیشتری دهند و آنها را تعریف و تمجید کنند.
فراموشی به دلیل مشغولیت در برنامهها:
گاهی ممکن است به دلیل مشغولیت در برنامههای خود به حرفها و نظرات دیگران گوش ندهند و اطلاعاتی را از دست بدهند.
اهمیت سکوت قبل از حرف زدن:
برای جلوگیری از این مشکل، قبل از اظهارنظرها میتوانند چند لحظه مکث کنند و به دیگران فرصت بدهند تا نظر خود را بیان کنند.
تصمیمگیری ناپایدار با اطلاعات کم:
بهطورمعمول با سرعت به تصمیمها میرسند حتی در صورت کمبود اطلاعات، باید یاد بگیرند تا تصمیمگیری را به زمانی که اطلاعات کافی دستیافته باشند، موکول کنند.
توجه به سایههای خاکستری:
بهجای دیدن مسائل بهصورت سیاهوسفید، باید به جوانب پیچیدهتر و متنوعتر موضوعات توجه داشته باشند. این نگرش میتواند به موفقیتهای بیشتر منجر شود.
روابط با دیگران
دوستدار مسؤولیت و نقش مشاور:
اشخاصی هستند که خوش دارند که به آنها وظایف و مسئولیتهایی داده شود. همچنین، از تجربیات و دانش خود برای راهنمایی دیگران استفاده میکنند و نقش مشاور را بازی میکنند.
پایبند به تعهدات:
اهمیت موازی دادن به تعهدات دارند و حاضرند تا تحقق هدفها و وظایفشان، خود را در خط مقدم قرار دهند.
بسیار مفرح و سرگرمکننده:
پس از انجام وظایف، توانایی دارند که به طرز سرگرمکنندهای وقت خود را سپری کنند و از لحظات تفریحی لذت ببرند.
لذت بودن با خانواده و دوستانشان:
از اشتراکگذاری اوقات با خانواده و دوستان لذت میبرند و این برایشان اهمیت دارد.
تحمیل نظم و اراده به دیگران:
علاقه دارند که ساختار و نظمی در زندگی داشته باشند و معتقدند روش و طریقه خودشان برای مواجهه با چالشها و مسائل بهترین است.
صریح، صادق و رک:
بهصراحت نظرات و احساسات خود را بیان میکنند و در مرتبه بالایی از صداقت و رکگویی برخوردارند.
ناشکیبا بودن با نظرات دیگران:
در شنیدن نقدها و پیشنهادهای دیگران ممکن است کمی کمصبر باشند و این موضوع برایشان مشکلهایی ایجاد کند.
مشکل با درک احساسات خود و دیگران:
در درک و ابراز احساسات خود و دیگران ممکن است مشکلاتی داشته باشند.
قلب لطیف و ملایم:
ازنظر ظاهری ممکن است قوی و سخت به نظر برسند، اما درواقع یک قلب لطیف و دوستانه درونی دارند و در مقابل کسانی که به آنها اعتماد و ارتباط دارند، مهربان و ملایم هستند.
اهمیت بهسلامتی خانواده:
به مراقبت از خانواده و اطمینان از ایمنی و سلامت آنها اهمیت میدهند و برای این منظور اقدامات مالی انجام میدهند.
سنجش موفقیت و خوشبختی:
خودشان را از طریق انجام کارها و پروژههای عملی و واقعی ارزیابی میکنند و احساس موفقیت و خوشبختی با توجه به این کارها دارند.
در محل کار
این افراد در برنامهریزی و اجرای روشها، سیاستها و فعالیتها موفق هستند.
از زمان و منابع به شکل کارآمد استفاده میکنند تا نتایج سریع و قابللمس به دست آورند.
برای حل مشکل، رسیدن به هدف و پیشرفت آن آمادگی دارند.
از دیگران انتظار دارند که خود را صاحبنظر نشان دهند.
بهخوبی میتوانند آنچه را که منطقی نیست تشخیص دهند.
دوست دارند که ریسکهای محاسبهشدهای را بپذیرند.
محیط پایدار و قابل پیشبینی را ترجیح میدهند، همچنین محیطشان پر از افراد مختلف است.
در بهترین حالت، سختگیر و قاطع، اما عادلانه هستند.
به کسانی که با آنها یکسان عمل میکنند احترام میگذارند، بهشرط آنکه آنها واقعیتها را بشناسند، از قوانین آگاه باشند و مایل باشند در برابر کارهایشان مسؤولیت بپذیرند.
علاقهمند به کار هستند و تلاش زیاد میکنند.
ممکن است برای رسیدن به خواستههای خود، دیگران را نادیده بگیرند.
نقاط قوت كاری
این افراد به کار خود تعهد دارند و آن را با جدیت انجام و به آن اهمیت میدهند.
این افراد دارای اخلاق کاری بالا هستند و به قوانین و اصول رفتاری پایبند هستند.
این افراد دارای چشماندازهای واقعبینانه هستند و بهصورت عقلانی و منطقی به مسائل نگاه میکنند.
این افراد به نتایج کار خود توجه میکنند و سعی میکنند به بهترین شکل ممکن آنها را به دست آورند.
این افراد به اهداف سازمان توجه دارند و با تلاش و پشتکار به سمت آنها حرکت میکنند.
این افراد دقت و توجه زیادی دارند و تمایل دارند کارهای خود را درست و بدون خطا انجام دهند.
این افراد تمایل دارند از رویهها و مقررات پیروی کنند و به آنها احترام بگذارند.
این افراد به کارایی و کارآمدی توجه زیادی دارند و توانایی تشخیص فعالیتهای ناکارآمد را دارند.
این افراد مهارتهای سازمانی قوی دارند و میتوانند کارهای خود را بهصورت منظم و مرتب برنامهریزی و اجرا کنند.
این افراد توانایی تصمیمگیری منطقی را دارند و با استفاده از شواهد و دادهها به بهترین گزینهها میرسند.
این افراد توانایی کار در ساختارهای سنتی را دارند و با سلسلهمراتب و نظامهای سازمان خود هماهنگ هستند.
این افراد مسؤولیت پذیر هستند و پاسخگوی عملکرد خود هستند.
نقاط ضعف كاری
این افراد پذیرش و سازگاری با وضعیتهای جدید را ندارند.
این افراد تمرکز بر رفع نیازهای فعلی و کمتوجهی به نیازهای آینده را دارند.
این افراد صبر و تحمل برای انجام فرآیندهای پیچیده و زمانبر را ندارند.
این افراد احترام و قبول نظرات تازه و متفاوت را ندارند.
این افراد تحمل افرادی که به قوانین، ساختارها، روشها و جزئیات کار اهمیت ندهند، را ندارند.
این افراد تأکید بر دستیابی به اهداف و بیتوجهی به حال و هوای افراد را دارند.
این افراد درک و اندیشیدن به پیامدهای تصمیمات خود برای دیگران را ندارند.
این افراد گوش به نظرات مخالف و منطقی نمیدهند.
این افراد توانایی مشاهده همه گزینهها و امکانات را ندارند.
رضایت شغلی
بتوانند به شکلی منظم و مرتب کار کنند و از زمانشان به شکلی مؤثر برای رسیدن به یک نتیجه منطقی بهره ببرند.
بتوانند از تواناییهایشان و از قدرت تفکر و استدلال خود سودجویی کنند.
دستاوردهای کارشان به شکلی منطقی قابلسنجش باشند.
کار در محیطی خوشایند انجام شود و همکارانی پرتلاش و باوجدان داشته باشند.
کار ماهیتی عقلانی، قابللمس و کاربردهای عملی داشته باشد و نتایج شخصیشان را نشان دهد.
بتوانند از کار انتظارات روشن داشته باشند.
بتوانند خلاق و مؤثر باشند و اقدامات لازم را برنامهریزی کنند. به قواعد و اصول شخصی پابند بوده، ضربالاجلهای مشخص داشته باشند و بتوانند بهموقع و در زمان تعیینشده کارشان را انجام دهند.
در محیط و شرایطی قابل پیشبینی کار کنند.
کار را با دیگران انجام دهند و بتوانند بر دیگرانی که با آنها کار میکنند، حاکم باشند.
امکان تصمیمگیری داشته باشند و بتوانند مسؤولیتهای زیاد بر عهده گیرند و کنترل کار را در دست داشته باشند. امکان ارزیابی نظرات، پیشنهادات و تجربیاتشان وجود داشته باشد.
مشاغل مناسب
مشاغل گروه فروش و خدمات :
این مشاغل به ESTJها امکان میدهد تا در دنیای حقیقی کار کنند و کارهای ملموس و واقعبینانه انجام دهند. اغلب این مشاغل از نوعی هستند که شخص باید مطابق رویه و مقررات موجود در آن کار فعالیت کند. ESTJها از اینکه مدیر و در موضع قدرت و سرپرستی باشند لذت میبرند. آنها دستور دادن را دوست دارند. فروش و اقدامات مشابه، این امکان را فراهم میسازد که این تیپ شخصیتی بلافاصله حاصل فعالیت خود را ببیند.
کارشناس و کارگزار بیمه
مأمور بیمه
فروشنده
آشپز
معلم
افسر ارتش
پلیس
نگهبان
ناخدای کشتی
خلبان هواپیما
مهندس پرواز
بازرس
مدیر هتل
مشاغل گروه تکنولوژی و فنی :
این مشاغل به توانمندیهای فنی و مکانیکی ESTJها نیازمند هستند و به این تیپ شخصیتی امکان میدهد نسبت به جمعآوری، سازماندهی و تحلیل اطلاعات اقدام نمایند. هر یک از این مشاغل، نیازمند سبککاری سازمانیافته هستند که ESTJها از آن بهره کافی دارند.
مهندس
تحلیلگر نرمافزار
مسئول شبکه
حسابرس
حسابدار
مشاغل گروه مدیریتی :
رشتههای مدیریتی اغلب مناسب ESTJها میباشند، زیرا این تیپ شخصیتی دوست دارد که در شرایط اقتدار و اختیار باشد. این افراد مدیران خوبی هستند، زیرا از دستور دادن لذت میبرند. تصمیمگیری و نظارت بر کار دیگران ازجمله علایق آنها میباشد.
مدیر ارشد
مدیر پروژه
سرپرست کارخانه
مدیر بانک اطلاعاتی
مدیر شبکههای کامپیوتری
رئیس پلیس
رئیس بانک
مشاور مدیریت
مدیر خرید و تدارکات
مدیر تولید
مشاغل گروه حرفهای :
ESTJها دوست دارند در رشتههای حرفهای در واحدهای سازمانیافته و سنتی و در سمتهای ریاست و مدیریت کار کنند. دندانپزشکها و پزشکها از اینکه با چیزهای ملموس سروکار دارند از این حرفهها استقبال میکنند. ESTJها در این مشاغل میتوانند از استدلال قیاسی خود نتیجه بگیرند و به علت و معلولها پی ببرند.
پزشک
دندانپزشک
داروساز
واسطه اوراق بهادار
قاضی
وکیل و حقوقدان
مهندس برق
مهندس مکانیک
مهندس مواد
مدرس دروس فنی و حرفهای
مدیر مدرسه
اوقات فراغت
ESTJها علاقهمند به گذراندن اوقات فراغت خود به شکل مفید و سازگار هستند.
فعالیتهایی انجام دهند که کار را با برنامههای اجتماعیشان همراه میکند، مانند گلف بازی کردن با همکاران تجاری و اداری که برای آنها بسیار جذاب است.
بسیاری از ESTJها رهبران سازمانهای خدمات اجتماعی و فعالیتهای داوطلبانه و خیرخواهانه هستند.
آنها با شادی زمان خود را صرف کارهایی میکنند که آن را مهم میدانند و درعینحال از تفریح با دوستان و خانواده لذت میبرند.
پیشنهادات
از دیدگاههای مختلف به مسائل نگاه کنند. شاید چیزهای جدیدی بیاموزند.
به دنبال راهحلهایی باشند که همه را راضی کند. شاید چیزهای بهتری پیدا کنند.
به زحمات دیگران احترام بگذارند و آنها را تشویق کنند. شاید چیزهای ارزشمندتری بسازند.
به کارهای خوب دیگران از خود قدردانی نشان دهند. فقط به نقصهای آنها توجه نکنند.
با کسانی که با آنها روراست و صادق هستند، ارتباط برقرار کنند. از کسانی که از آنها ترس دارند، فاصله بگیرند.
به واقعیتهای زندگی پایبند باشند. بیاموزند که چطور با محدودیتها سروکار داشته باشند.
از دیگران همان انتظار را داشته باشند که از خوددارند. به آنها فشار وارد نکنند ولی از آنها عملکرد خوب بخواهند.
به دیگران دستور ندهند و نظر خود را تحمیل نکنند. فرض نکنند که آنها همیشه درست میگویند و بهترین را میدانند.
به علتهای عصبانیت خود پی ببرند و فقط به عواقب آن توجه نکنند.
خود را در موقعیتهای تنشزا کنترل کنند و اگر حس میکنند قصد گفتن چیز بدی دارند، سکوت کنند. از جای خود بلند شوند و وقتی آرام شدند، برگردند.
سعی کنند آسوده باشند و همهچیز را مدیریت نکنند. گاهی وقت برای استراحت بگذارند و کارهای خود را در خانه انجام دهند.
به تواناییهای خود افتخار کنند. آنها عقلانی، منطقی، وفادار، مسئول، قابلاعتماد، مصمم، پایدار، سختکوش، سامانده هستند.
رمز موفقیت ESTJ این است که آرام باشند، به دیگران گوش دهند و منعطف باشند.
ارتباط ESTJ (مدیر) با دیگر تیپها
بیشترین تشابه:
متفاوت اما جذاب:
پتانسیل مکمل بودن:
مخالفان چالش برانگیز:
از بالا به پایین نوع رابطه از قوی به ضعیف تغییر میکند.
با کلیک بر تیپهای بالا رابطه خود را ببینید.
برای دقت بیشتر
بزنید (رایگان، کوتاه، استاندارد و...)
بررسی اختصاصی تیپ شما
برای بررسی اختصاصی تیپ شخصیتی شما به همراه گزارش نمودار از قدرت هر کدام از شاخصها تست دهید