سفیر
تیپ شخصیتی:
ESFJ
گروه:
نگهبانان
سفیر (ESFJ) در تست MBTI
نمودار پراکندگی جهانی
درصد پراکندگی تیپ شخصیتی سفیر (ESFJ) در مقایسه با سایر تیپها در آقایان و خانمها به صورت زیر است.
بدون تفکیک جنسیتی
سفیر (ESFJ)
۱۲ درصد
آقایان در جهان
سفیر (ESFJ)
۷ درصد
خانمها در جهان
سفیر (ESFJ)
۱۷ درصد
ویژگیهای شخصیتی
اهمیت روابط اجتماعی:
ESFJها اهمیت بسیاری به روابطشان با دیگران میدهند و دوست دارند با دیگران در ارتباط باشند و کمک کنند.
تلاش برای حسن شهرت:
این اشخاص تلاش میکنند که در چشمان دیگران موفق و قابلتحسین به نظر بیایند.
نگرانی در مورد جایگاه اجتماعی:
آنها بهموقعیت و جایگاه خود در جامعه و گروههای اجتماعی اهمیت میدهند.
هماهنگی و ارتباط با دیگران:
ESFJها به دنبال هماهنگی و ارتباط صمیمی با دیگران هستند و تلاش میکنند که این ارتباطات را پررنگ و مهم کنند.
معرفی الگوهای خوب:
این افراد ازآنچه به آن علاقه دارند و چیزهایی که به آن اهمیت میدهند، بهعنوان الگوها و نمونههایی برای دیگران معرفی میکنند.
واکنش به انزوا:
وقتی از دیگران دور میشوند، احساس بیقراری و عدم آرامش را تجربه میکنند.
همکاری و کمک به دیگران:
ESFJها تمایل دارند با دیگران همکاری کنند و در انجام وظایف و کارها دقت کنند و بهموقعیت آن اهمیت دهند.
احترام به احساسات دیگران:
آنها به احساسات و نیازهای دیگران توجه میکنند و تلاش میکنند تا آنها را برآورده کنند.
در اولویتهای دیگران قرار دادن:
این اشخاص به نیازها و خواستههای دیگران اهمیت میدهند و اغلب خود را دنباله نیازهای دیگران قرار میدهند.
اشتیاق به مفید و کمککار بودن:
آنها تمایل دارند به دیگران کمک کنند و در مواقع دشوار و سختی آنها را حمایت و کمک کنند.
وفاداری و پایبندی:
ESFJها وفاداری قوی به افراد و ارزشهای خود هستند و در کارها و تعهدات پایبند باقی میمانند.
علاقه به نهادهای اجتماعی:
آنها به نهادها، سازمانها و گروههای اجتماعی ارزش میدهند و به عضویت فعال در آنها علاقهمندند.
روابط اجتماعی قوی:
ازآنجاکه اهمیت زیادی به روابط اجتماعی میدهند، روابط خوب و قوی با دیگران دارند.
توجه به جزئیات و حقایق:
آنها به جزئیات و حقایق توجه دارند و از تجربیات شخصی و دیگران در برنامهریزی و تصمیمگیریهای خود استفاده میکنند.
مرتب و منظم بودن:
ESFJها ترجیح میدهند مرتب و سازمانیافته باشند و به تعهدات و وظایف خود پایبند باشند.
تمایل به کمک به دیگران:
آنها به دیگران کمک میکنند و از کارهای مفیدی که به دیگران میتوانند انجام دهند، لذت میبرند.
بیان و ارتباط خوب:
ESFJها تمایل دارند بیشتر صحبت کنند و در ارتباطاتشان خوب باشند.
نقاط ضعف شخصیتی
به دنبال هماهنگی و انطباق با دیگران:
افراد ESFJ تمایل دارند که با دیگران همخوانی داشته باشند و هزینههای بالایی را برای این هماهنگی هم در نظر میگیرند.
اجتناب از تضاد و اختلاف:
آنها تمایل دارند از تضادها و اختلافات دوری کنند و ممکن است حتی بسیاری از مسائل باقیمانده را حل نکنند.
تأکید بیشازحد بر نظرات دیگران:
در موقعیتهایی نسبت به نظرات کسانی که به آنها توجه میکنند، بیشازحد تأکید میکنند.
نادیده گرفتن واقعیتها در شرایط سخت:
ممکن است وقتی با شرایط سخت و دشواری مواجه میشوند، واقعیتها را نادیده بگیرند.
مدنظر قرار دادن کمتر نیازهای شخصی:
برای راضی کردن دیگران، نیازهای شخصی خود را کمتر مهم میدانند و در تلاش برای رضایتمندی دیگران هستند.
مشکل در رد کردن درخواستها:
به دلیل تمایلشان به رضایتمندی دیگران، در رد کردن درخواستهای دیگران مشکلدارند.
مقاومت در برابر انتقادات سازنده:
انتقادات را بهعنوان ارزیابی شخصی در نظر میگیرند و بهسختی آنها را قبول دارند.
ناراحتی در مواجهه با عدم توانایی در تغییر زندگی:
ازآنجاکه نمیتوانند تغییری در زندگیشان ایجاد کنند، ناراحت میشوند.
نیاز به فاصله گرفتن از مسائل:
بهتر است که این افراد قدمی عقب بردارند و با عینیت به مسائل نگاه کنند.
دستور و تلاش برای راضی کردن دیگران:
بهمنظور راضی کردن دیگران، گاهی دستورها میدهند و بهعنوان رئیس عمل میکنند.
قضاوتهای موقتی و نیاز به تصمیمگیری بهتر:
برای گرفتن بهترین تصمیمگیری، باید قضاوتهای خود را درباره مسائل با دقت بیشتری انجام دهند.
روابط با دیگران
مهربانی:
این افراد به دیگران با دلسوزی و مهربانی نگاه میکنند. آنها سعی میکنند به دیگران با احترام و محبت رفتار کنند.
دلسوزی:
افرادی که دلسوز هستند، اهمیت بسیاری به احساسات و نیازهای دیگران میدهند. آنها تمام تلاش خود را میکنند تا به دیگران در مواقع دشوار کمک کنند و آنها را دلداری داده و راهنمایی کنند.
ملاحظهکاری:
این افراد بهتفصیل به نیازها، خواستهها و رفتارهای دیگران توجه میکنند. آنها سعی میکنند با دقت بیشتری تشخیص دهند که چه چیزهایی میتوانند به دیگران کمک میکند یا آنها را خوشحال میکند.
تعاملپذیری:
آنها از ارتباط با دیگران لذت میبرند و تمایل دارند تا اشتراکگذاری داستانها، احساسات و نظرات خود با دیگران را انجام دهند.
تمرکز بر خوبیها:
آنها به جستجوی خصوصیات مثبت و رفتارهای خوب در افراد میپردازند و سعی میکنند رفتار افراد را به ایده آلهای خود نزدیک کنند.
احترام به دیگران:
آنها به دیگران احترام میگذارند و سعی میکنند رفتاری که احساس توهین یا ناامیدی به دیگران میدهد را انجام ندهند.
قدردانی از توجه:
آنها ممکن است از توجه و احترامی که به آنها نشان داده میشود، خرسندی و قدردانی کنند.
نیاز به تائید و توجه:
آنها از تائید و توجه دیگران به عملکرد و کارهای خود لذت میبرند و این میتواند انگیزه دهنده برایشان باشد.
تناقض در نیازها:
آنها به دنبال نیازهایی هستند که باعث میشود دیگران به آنها نیاز داشته باشند، اما همزمان ممکن است در ارتباط با دیگران استرس و فشار داشته باشند.
حساسیت به انتقاد:
آنها بهطورکلی به انتقادات و نقدها واکنش نشان میدهند و ممکن است این موضوع بهطور منفی بر روحیهشان تأثیر بگذارد.
احترام به تاریخچه و فرهنگ:
آنها دوست دارند سنتها و رسوم را زنده نگهدارند.
در محل کار
این افراد به هوش و سازماندهی خود میبالند و وظایف خود را بهدرستی انجام میدهند.
دوست دارند کارهایشان مطابق برنامه و روال باشد.
جزئیات برای آنها مهم است و سعی میکنند همهچیز را با کارآمدی بالا پیش ببرند.
در گروه کاری خود خوب همکاری میکنند و با همکارانشان رابطه دوستانه دارند.
تصمیمگیریهای سریع را دوست دارند، ولی نمیخواهند همهچیز را خودشان تعیین کنند.
کمکرسان و همکار هستند و به دیگران خدمت میکنند.
تصمیماتشان را بر اساس عقل و عمل، نه بر اساس نظرات نظری و فلسفی میگیرند.
با دیگران گرم و صمیمانه برخورد میکنند.
اجتماعی هستند و فعالیتهای گروهی را دوست دارند.
محیط کار بدون تضاد و تنش را ترجیح میدهند. به دیگران کمک میکنند تا با هماهنگی بهسوی هدف مشترک پیش روند.
علاقه زیادی به شغلهای مدیریت ندارند، اما اگر به آنها این مسئولیت را بدهند، از خود اهتمام زیادی را نشان میدهند.
به سرپرستان خود احترام قائل هستند و فکر میکنند که دیگران هم باید اینطور باشند.
نقاط قوت كاری
این افراد قاطع هستند و به تصمیمات خود پایبند هستند.
این افراد احساس مسؤولیت زیادی نسبت به کارهای خوددارند و آنها را با جدیت انجام میدهند.
این افراد مهارتهای سازمانی قوی دارند و میتوانند کارهای خود را بهصورت منظم و مرتب انجام دهند.
این افراد دارای انرژی زیاد هستند و دوست دارند کارهای مختلف را تجربه کنند.
این افراد با دیگران همکاری میکنند و روح تیمیدارند.
این افراد دیدگاه واقعبینانهای دارند و به جزئیات توجه میکنند.
این افراد علاقهمند و متوجه به دیگران هستند و رفتار خوب آنها را تائید میکنند.
این افراد توانایی حفظ سنتهای سازمان را دارند و به آنها احترام میگذارند.
این افراد وفادار هستند و به ارزشهای سازمان پایبند هستند.
این افراد رویهها و مقررات را رعایت میکنند و به آنها پایبند هستند.
نقاط ضعف كاری
این افراد به انتقادات حساس هستند و آنها را به خودشان ربط میدهند.
این افراد به شرایط نامطلوب حساس هستند و آنها را تحمل نمیکنند.
این افراد به لحظه حال توجه زیاد دارند و به آینده توجه نمیکنند.
این افراد انعطافپذیری كافی ندارند.
این افراد تمایل ندارند به مدت طولانی تنها كار كنند.
این افراد به احساسات دیگران توجه زیاد از حد دارند.
این افراد به جزئیات توجه زیاد دارند و دید جامع و کلینگر ندارند.
این افراد تصمیمات خود را شتابزده میگیرند.
این افراد نیاز شدید به تعریف و تمجید دارند.
این افراد برای آزمودن نظرات و ایدههای جدید بیمیل هستند.
این افراد در صورت عدم تائید و تحسین دیگران مأیوس میشوند.
این افراد نظرات متفاوت دیگران را شنیدن برایشان دشوار است.
رضایت شغلی
بتوانند با دیگران رابطهای گرم و دوستانه داشته باشند و در بهبود شرایط زندگی آنها نقش داشته باشند.
کار برای دیگران سودهای عملی و قابللمس داشته باشد و به آنها این فرصت را بدهد که مهارتهای لازم را قبل از بهکارگیری آنها یاد بگیرند.
قابلیت کنترل کار را داشته باشند، بتوانند با افراد مختلف همکاری کنند و به آنها کمک کنند تا به اهداف خود نزدیک شوند.
انتظارات شفاف و مشخصی از کار موجود باشد و معیارها و سنجشهای آنها روشن باشد.
کار در محیطی باروح همکاری یکسان صورت گیرد، محیطی بدون تعارض و تنش بین همکاران، سرپرستان، مراجعین، بیماران و غیره باشد.
این امکان را داشته باشند که تصمیمات خود را بگیرند و از روشهای کارآمد استفاده کنند.
فرصت مناسب را داشته باشند تا با دیگران گفتگو کرده و نقشی در تصمیمگیریها داشته باشند.
بتوانند کار خود را ساماندهی کرده و در این کار به همکاران خود نیز یاری رسانده تا مطمئن شوند که کارها بهصورت صحیح پیش میروند.
کار در محیطی صمیمی انجام شود و دیگران از پیروزیهای آنها ستایش کنند، جایی که کارشان تأثیرگذار باشد و آنها احساس کنند که همکارانشان دوستان آنها هستند.
کار با رعایت ساختارها و روالهای معینشده انجام شود، و در آن به مقامات عالیرتبه احترام گذاشته شود.
مشاغل مناسب
مشاغل گروه مراقبتهای بهداشتی و پزشکی :
جذابیت مشاغل مراقبتهای درمانی و بهداشتی برای ESFJها این است که آنها میتوانند مستقیماً با دیگران در تماس باشند. ESFJها، خواه در نقش پزشک و پرستار باشند یا کارهای مشابه دیگر را انجام دهند، از اینکه از مهارتهای خود برای کمک به دیگران استفاده کنند لذت میبرند. آنان دوست دارند که زندگی مردم را راحتتر کنند و از شدت تألمات آنها بکاهند. این مشاغل به ESFJها کمک میکند تا روابط قدرتمندی با بیماران و همکاران خود ایجاد کنند.
پزشک
دندانپزشک
پرستار
دستیار پزشک
منشی پزشک
بیناییسنج
متخصص تغذیه
متخصص گفتاردرمانی
متخصص ستون فقرات
فیزیوتراپ
ماساژ درمانگر
دامپزشک
مددکار اجتماعی
رادیولوژیست
مشاغل گروه تحصیلات و آموزش :
ESFJها با دخالت شخصی اقدام به آموزش میکنند. دانش آموزان جوانتر و آنهایی که نیازهای ویژه دارند بیشتر موردتوجه ESFJها قرار میگیرند. این تیپ شخصیتی از اینکه مهارتهای اولیه را به اشخاص آموزش دهد لذت میبرد. کار کردن مستقیم با کودکان خردسال با استقبال ESFJها روبرو میشود.
معلم دبستان
معلم کودکان خاص
پرستار کودک
مربی مهدکودک
مدیر مدرسه
مدیر ورزشی
مشاغل گروه خدمات اجتماعی و مشاوره :
ESFJها ازجمله حامیان قدرتمند جامعهای هستند که در آن زندگی میکنند. آنها اغلب داوطلب میشوند تا در ایجاد و حفظ سازمانهای شهری و مردمنهاد تلاش کنند. کمک به اشخاص و خانوادههای آنها برای غلبه به مشکلات برای بسیاری از ESFJها لذتبخش است. آنان توان خوبی در صحبت کردن و متقاعد کردن دیگران داشته و سنگ صبور خوبی هستند. مشاوره کردن، آموزشهای دینی و روحانی بودن ESFJها را جلب میکند زیرا آنها در هر شرایطی مایل به کمک به دیگران هستند.
مدرس علوم دینی
روحانی
مشاور
مددکار اجتماعی
مشاور ترک اعتیاد
مشاغل گروه کسبوکار و تجارت :
دنیای تجارت به ESFJها فرصتی میدهد تا با اشخاص گوناگون ملاقات کنند و به آنها کمک نمایند که به خواستهها و اهدافشان برسند. آنان از سرعت کار و تحول در بسیاری از این مشاغل لذت میبرند و تماس داشتن با مشتریان و مراجعان را دوست دارند. فروش زمینه دیگری است که ESFJها در آن به موفقیتهای شایان توجه میرسند. این تیپ شخصیتی اغلب فروش کالاهای ملموس را ترجیح میدهد. خردهفروشی یکی از کارهای موردعلاقه ESFJهاست.
مدیر روابط عمومی
مدیر فروش
خردهفروش
مشاور مدیریت
مسئول پذیرش
مدیر هتل
نماینده بیمه
مشاغل گروه فروش و خدمات :
ESFJها به این سبب که دوست دارند با مردم در تماس باشند و به آنها خدماتی را ارائه کنند که زندگیشان از استرس کمتری برخوردار باشد، به کارهای خدماتی علاقه نشان میدهند. کار خدمات مشتریان به آنان فرصت میدهد که به این خواسته خود برسند. ESFJها در مواقع سختی و دشواری مردمانی قابلاعتماد هستند.
مهماندار هواپیما
کارمند آژانس مسافرتی
راهنمای تورهای گردشگری
آرایشگر
بازاریاب
مترجم
مشاغل گروه کارمندی :
اغلب ESFJها سوای مهارتهای میان فردی که در بسیاری از دفاتر موردنیاز است، از استادی و مهارتهای شخصی فراوان برخوردارند. وقتی ESFJها مهارتی را میآموزند، آن را هرگز فراموش نمیکنند. این تیپ شخصیتی میتواند کارهای روزمره را با دقت فراوان انجام دهد.
منشی
مسئول دفتر
مسئول پذیرش
اپراتور اداری
کتابدار
اوقات فراغت
ESFJها زندگی پرمشغله و سرگرمکنندهای دارند.
آنها مهماننوازی عالی دارند و دوست دارند دیگران را خوشحال کنند.
برنامههای میهمانی آنها بهخوبی سازمانیافته است.
ESFJها وقت و انرژی خود را به سازمانهای اجتماعی مهم اختصاص میدهند.
گذراندن زمان با دوستان و خانواده برای آنها بسیار ارزشمند است.
پیشنهادات
اگر اختلاف و تعارضی پیش آمد، نباید بدون دلیل از آن دوری کنند. بعضی وقتها میتوانند مفید باشند.
بهجای اینکه فقط به وظایف خود فکر کنند، به علایق و خواستههای خود هم توجه کنند.
همهچیز را نمیتوانند سریع حل کنند. گاهی اوقات تعارض و اختلافنظر میتواند آنها و دیگران را به پیشرفت ببرد.
گاهی وقت برای خود بگذارند و به چیزهایی بپردازند که برایشان جذاب هستند، مثل هنر، صنعت و صنایعدستی.
احساسات خود را شناسایی کنند و نسبت به آنها صادق باشند.
حرفهای خود را کوتاه و مفید بگویند.
از انجام کارهایی که با شخصیت آنها سازگار نیست، پرهیز کنند.
قبل از اینکه به کسی کمک کنند، بپرسند آیا از آنها خواستهشده است یا نه.
برای دستیابی به آنچه میخواهند، نباید دیگران را تحتفشار قرار دهند.
وقتی خواستههای آنها برآورده نمیشود، نباید دیگران را مقصر بدانند.
به خودشان اطمینان داشته باشند و نظرات خود را بگویند.
تواناییهای خود را قدران باشند.
رمز موفقیت ESFJ این است که آرام باشند، به آینده فکر کنند و مسائل را شخصی نگیرند.
ارتباط ESFJ (سفیر) با دیگر تیپها
بیشترین تشابه:
متفاوت اما جذاب:
پتانسیل مکمل بودن:
مخالفان چالش برانگیز:
از بالا به پایین نوع رابطه از قوی به ضعیف تغییر میکند.
با کلیک بر تیپهای بالا رابطه خود را ببینید.
برای دقت بیشتر
بزنید (رایگان، کوتاه، استاندارد و...)
بررسی اختصاصی تیپ شما
برای بررسی اختصاصی تیپ شخصیتی شما به همراه گزارش نمودار از قدرت هر کدام از شاخصها تست دهید