قهرمان
تیپ شخصیتی:
ENFJ
گروه:
سیاستمداران
قهرمان (ENFJ) در تست MBTI
نمودار پراکندگی جهانی
درصد پراکندگی تیپ شخصیتی قهرمان (ENFJ) در مقایسه با سایر تیپها در آقایان و خانمها به صورت زیر است.
بدون تفکیک جنسیتی
قهرمان (ENFJ)
۴ درصد
آقایان در جهان
قهرمان (ENFJ)
۲.۵ درصد
خانمها در جهان
قهرمان (ENFJ)
۵.۵ درصد
ویژگیهای شخصیتی
مهربان و مردمدوست:
ENFJها دوست دارند محبت و مهربانی خود را به دیگران نشان دهند. آنها ارتباطات انسانی را بسیار ارزشمند میدانند و از روابط معنوی با دیگران لذت میبرند.
اجتماعی و روابط جدی:
آنها شخصیت اجتماعی دارند و به روابطشان با دیگران اهمیت زیادی میدهند. روابط عمیق و معنادار را جدی میگیرند و تلاش میکنند تا با افراد مختلف ارتباط برقرار کنند.
توجه به دیگران و کیفیتشان:
ENFJها به دیگران توجه کرده و ویژگیها و تواناییهایشان را تحسین میکنند. آنها به دیگران انگیزه میدهند تا به بهبود و پیشرفت خود بپردازند.
مهارت در ایجاد ارتباطات:
این افراد توانایی خوبی در برقراری ارتباطات شخصی و اجتماعی دارند. آنها از گفتگو و تبادلنظر با دیگران لذت میبرند.
رهبری طبیعی و مهارت دادن در انگیزه:
ENFJها بهطور طبیعی توانایی رهبری دارند. آنها مهارتهای زیادی در انگیزه دادن و متقاعد کردن دیگران دارند و معمولاً بهعنوان رهبران مؤثر شناخته میشوند.
شهرت، کاریزما و مهارتهای ارتباطی:
این افراد برخوردار از شهرت، کاریزما و مهارتهای برجسته در برقراری ارتباطات شخصی و گروهی هستند.
مسئولیتپذیری و کمک به دیگران:
آنها اهمیت زیادی در کمک کردن به دیگران برای رشد و پیشرفت میدهند و از انجام وظایف با مسئولیت و اهتمام بالا بهره میبرند.
توجه به تأثیرات اجتماعی در تصمیمگیری:
در تصمیمگیریهایشان، ENFJها به تأثیرات و پیامدهای اجتماعی توجه زیادی دارند و این امور برایشان اهمیت دارند.
خود انتقادی و شناخت خوب از خود:
آنها تمایل دارند از خود انتقاد کنند و از اشتباهات خود درس بگیرند و آنچه را که در مورد خودشان میبینند با واقعیت تطبیق میدهند.
خلقوخوی ملایم و صبورانه:
ENFJها معمولاً ملایم و صبورند. آنها سعی میکنند محیطی هماهنگ و صمیمی ایجاد کنند.
ایده آل گرا و مثبت نگر:
این افراد به دنبال نقاط مثبت در دیگران هستند و از ایده آل گرایی خود در روابط استفاده میکنند.
منظم و توانمند در حل مسائل:
آنها تأکید دارند که مسائل حل شوند و از ارتباطات سازمانیافته لذت میبرند.
نقاط ضعف شخصیتی
همدردی و توجه زیاد به دیگران:
ENFJها با دیگران همدردی میکنند و به احتیاجات و مشکلات آنها توجه میکنند و این ممکن است منجر به گذر زمان بیشازحد در مشکلات دیگران شود.
تحمل شرایط نامطلوب:
زمانی که وضعیتها بهدلخواه پیش نمیروند، ENFJها ممکن است ناامید و کلافه شوند و درگیر ابهام و سردرگمیشوند.
احساس عدم تقدیر و قدردانی:
این اشخاص ممکن است احساس کنند که تلاشها و مشارکتهایشان بهاندازه کافی توسط دیگران قدردانی نشدهاند.
شور و اشتیاق زیاد و نادیده گرفتن نیازهای خود:
به دلیل شور و اشتیاق بیشازحد، ENFJها ممکن است به نیازهای شخصی خود نپردازند و مسائل واقعی خود را نادیده بگیرند.
حفظ روابط در صورت نامتوازنی:
به خاطر ترجیح دادن جلوگیری از تعارضها، ممکن است در روابطی باشند که اصولاً برابری و صداقت در آنها حفظ نمیشود.
عدم توجه به انتقادها و تعارضها:
به دلیل تمرکز زیاد بر احساسات دیگران، ممکن است واقعیات مهمی را در مورد انتقادها یا تعارضها از دست بدهند.
عجله در تصمیمگیری و عدم توجه به جزئیات:
به دلیل شور و شوق زیاد، ممکن است بهطور عجولانه تصمیمهایی بگیرند و از پرداختن به جزئیات موردنیاز غافل شوند.
نیاز به قبول تعارض و کاهش سرعت:
ENFJها باید تعارض را بهعنوان یک بخش از روابط انسانی بپذیرند و در تصمیمگیریها کمی آرامش بیشتری داشته باشند.
توجه به واقعیت و صبر:
با توجه به واقعیتها و تأمل، میتوانند به شرایط مطلوبتری دست پیدا کنند و با صبر و تأمل، از اشتباهات جلوگیری کنند.
حساسیت به انتقاد و کمالگرایی:
ENFJها به تحسین و تمجید نیاز دارند، اما انتقادات حتی کوچک نیز میتواند به آنها آسیب بزند. باید تلاش کنند کمی حساسیت خود را کاهش دهند و از انتقادهای سازنده بهرهبرداری کنند.
تعامل با واقعیت و مسائل منطقی:
باید سعی کنند واقعیتها را موردتوجه قرار داده و در تصمیمگیریها به جزئیات اهمیت بدهند تا به راهحلهای مناسب دست پیدا کنند.
روابط با دیگران
صمیمی و گرم:
این نوع افراد دوستانه و با دلسوزی و صمیمیت با دیگران رفتار میکنند. آنها به دیگران احترام میگذارند و دوست دارند که با حس خوب به دیگران نزدیک شوند.
تلاش برای ایجاد روابط هماهنگ و تعاونی:
این افراد تلاش میکنند تا در محیطهای اجتماعی و کاری، روابطی هماهنگ و تعاونی را ترویج دهند تا همه باهم به بهترین نتایج برسند.
وفاداری:
این دسته از افراد به دیگران وفادار هستند. آنها در مواقع سخت نیز به دیگران کمک میکنند و در دشواریها به دیگران پایبند میمانند.
آرامش در روابط:
آنها توانایی دارند که روابط خود را آرامشبخش کنند و بدون تأثیرات منفی گذشته، رو به آینده با دیگران به روابط ادامه دهند.
احترام و تائید:
این افراد دوست دارند تا از دیگران تحسین شوند و مورداحترام قرار گیرند. ارزش خود را از طریق تائید دیگران دریافت میکنند.
اجتناب از بازخوردهای منفی:
آنها ترجیح میدهند بازخوردهای مثبت دریافت کنند و از بازخوردهای منفی دوری کنند یا به آنها پاسخ ندهند.
حساسیت به احساسات:
اگر احساسات و صحبتهایشان مورد سؤال یا تردید قرار گیرد، ممکن است افسرده یا ناراحت شوند.
تناقض در رفتار:
آنها بین تحقق خواستههای شخصی خود و کمک به دیگران برای تحقق خواستههایشان، تناقض احساس میکنند.
دشواری در مدیریت احساسات:
این افراد ممکن است در کنار گذاشتن احساسات درونی خود مشکل داشته باشند و ممکن است به نسبت زیادی احساس مسئولیت نسبت به احساسات دیگران داشته باشند.
تلاش برای ظاهر بهتر:
آنها دوست دارند افرادی که به آنها نزدیک هستند، در بهترین حالت ممکن ظاهر شوند و به آنها کمک میکنند که خود را بهترین شکل نشان دهند.
مشکلات داخلی:
این افراد گاهی نمیتوانند بهراحتی با احساسات و تجربیات شخصی خود کنار بیایند و ممکن است درگیر مشکلات داخلی شوند.
در محل کار
این افراد جاهطلب هستند و در زمان رسیدن به آرزوهایشان فعال و کوشا میشوند.
این افراد دارای ویژگیهایی مانند آگاهی، نظم، هدفگرایی و قطعیت هستند و از دیگران نیز این خصوصیات را میخواهند.
این افراد خودشان را بهخوبی نشان میدهند و در گفتگو با دیگران راحت هستند.
این افراد بهخوبی متوجه میشوند که دیگران چه نیازهایی دارند.
این افراد به نظرات متفاوت احترام میگذارند و در تشکیل فضاهای گروهی بسیار موفق هستند.
این افراد علاقهمند هستند که با اشخاص خلاق و پرانرژی همکاری کنند و در کارهای گوناگون شرکت کنند.
این افراد از سیاستها و روشهایی استفاده میکنند که تا جایی باارزشها و نیازهایشان سازگار باشد.
این افراد هرگاه با مشکل روبرو شوند، آن را چالش جدیدی در نظر میگیرند.
این افراد شغلهایی را برگزینید که ایده آلهایشان را بازتاب دهد و به دیگران الهامبخش و همسو ساز باشد.
این افراد علاقهمند هستند که کارهایشان را زودتر انجام دهند. معمولاً عجول و شتابزده هستند.
این افراد دوست دارند شرایط در کنترلشان باشد و در قبال پروژههای خودشان مسئولانه عمل کنند.
نقاط قوت كاری
این گروه دارای توانایی فوقالعاده در انتقال پیام و تسلط بر موضوع هستند.
آنها رهبران جذاب و الهامبخشی هستند که سایرین را به همکاری با خود تشویق میکنند.
آنها مهارتهای سازماندهی قوی دارند و به دنبال چالشهای جدید هستند.
آنها حساس به نیازهای دیگران هستند و با آنها همفکر و همحال میشوند.
آنها دارای دیدگاه جامع و بلندمدت هستند و علاقهمند به گسترش دانش خود هستند.
آنها علایق گوناگون و جذاب دارند و به کار خود علاقهمند و متعهد هستند.
آنها با اشتیاق و پشتکار به سمت اهداف خود پیش میروند.
نقاط ضعف كاری
این افراد علاقهای به كار در شرایط رقابتی ندارند.
این افراد در گرفتن تصمیمات خود سریع هستند.
این افراد از اختلاف و تعارض فرار میکنند و در صورت عدم جلب رضایت خود از موارد، آنها را نادیده میگیرند.
این افراد علاقهای به كار در پروژههای مغایر باارزشهای خود ندارند.
این افراد تحمل افراد و ساختارهای ناكارآمد را ندارند.
این افراد تمایل به آموزش نظم به زیردستان خود ندارند.
این افراد تمایل آرمانی و ایده آل با افراد دیگر و روابط با آنها را دارند.
رضایت شغلی
با افراد مختلف در محل کار، ارتباطات گرم و دوستانهای برقرار میکنند.
بتوانند برای پروژههایی که به آن علاقه دارند، راهحلهای خلاقانهای ارائه دهند و نتایج مثبت تلاشهایشان را در دیدگاه دیگران قرار دهند.
در محیط کار، انتظارات و وظایف بهصورت شفاف و روشن داشته باشند و تشویق به پیشرفت فردی کنند.
با افراد خلاق دیگر همکاری کنند و عضو گروه آنها باشند.
فرصت داشته باشند تا برای مسائل مختلف، راهحلهای خلاقانهای پیدا کنند و آنها را با افراد حامی و علاقهمند به اشتراک بگذارند.
در محیطی پویا و چالش آور فعال باشند و قادر باشند به چندین پروژه همزمان بپردازند.
از تواناییهای سازماندهی و تصمیمگیری خود استفاده کنند و روی پروژههای خود کنترل و مسئولیت داشته باشند.
امکان دسترسی به انواع مختلف فعالیتها را داشته باشند تا به شکل منظم و برنامهریزیشده، از آنها بهره ببرند.
کار در محیطی ساکت انجام دهند که از درگیری و استرس بین افراد جلوگیری شود.
با ایدههای جدید آشنا شوند و بتواند روشهای تازه را آزمایش کنند، بهخصوص روشهایی که زندگی دیگران را بهبود میبخشد.
مشاغل مناسب
مشاغل گروه ارتباطات
ENFJها در برقراری ارتباط توانمند هستند و قدرت بالایی در درک و متقاعدسازی دیگران دارند. به همین علت از قدرت دیپلماسی بالایی برخوردارند. در مواقعی کلام را به نوشته ترجیح میدهند، اما بسیاری از ENFJها نویسندگان خوبی هم هستند. آنها دوست دارند در شغل خود با انسانها سروکار داشته باشند و از فرایند جمعآوری اطلاعات از طریق ملاقات با اشخاص و مصاحبه با آنها لذت میبرند. ENFJها بهسرعت با مراجعان، مشتریان و همکاران روابط حسنه برقرار میکنند. آنها طبیعتاً سیاستمدارند و از اینکه کارگروههای بزرگ و کوچک را هموار کنند لذت میبرند.
کارشناس و مدیر روابط عمومی
سیاستمدار
نویسنده
سردبیر و روزنامهنگار
گزارشگر و خبرنگار
تهیهکننده
مشاغل گروه مشاوره
بسیاری از ENFJها از اینکه به دیگران کمک کنند تا از زندگی خود لذت ببرند، شادمان میشوند. آنها میتوانند ارزشهای خود را با دیگران در میان بگذارند و به خود و به دیگران کمک کنند که به حداکثر توانمندی خود برسند. آنها معمولاً افرادی خونگرم، بامحبت و خوشصحبت بوده و شنوندگان خوبی هستند و بهراحتی میتوانند راهحلها و انتخابهای موجود را تشخیص داده و به دیگران هم انتقال دهند.
روانشناس
مشاور شخصی
مشاور شغلی و تحصیلی
روحانی
مشاغل گروه آموزشی و خدمات انسانی :
ENFJها اغلب به امور آموزشی علاقه زیادی دارند، زیرابه آنها فرصت میدهد تا مستقیماً با افراد در ارتباط بوده و به رشد و پیشرفت دیگران کمک کنند. سازمانهای خدمات انسانی اغلب برای آنان خوشایند است، زیرا این سازمانها شرایطی را به وجود میآورند که شخص میتواند برای بهبود کیفیت زندگی خود و دیگران تلاش کند. البته اغلب ترجیح میدهند در سمتهای مدیریتی ظاهر گردند که تا حدّ امکان پروژههای خود را کنترل کنند و از تلاشهای خود نتایج مثبت بگیرند.
استاد دانشگاه
معلم و دبیر
مدیر مدرسه
مدیر مهدکودک
مددکار اجتماعی
کتابدار
جامعهشناس
مدیر برنامههای آموزشی
مدیر خدمات اجتماعی
مشاغل گروه مراقبتهای بهداشتی :
ENFJها به عوامل روانی، احساسی و معنوی بیماری توجه ویژهای میکنند و معمولاً به دنبال راههای جدید درمانی میگردند. آنها از درمان مشکلات و بیماریها به کمک راهحلهای روانی و روحی لذت میبرند.
متخصص تغذیه
متخصص گفتاردرمانی
متخصص ستون فقرات
مشاغل گروه بازرگانی و مشاوره :
بسیاری از مشاغل این بخش برای ENFJها خوشایند است، زیرا هم میتوانند استقلال کاری داشته باشند و هم با دیگران در ارتباط باشند. آنها ارائهکنندهها و آموزشدهندگان بسیار خوبی هستند، بخصوص اگر با اشخاصی کار کنند که به اثربخشی آنها کمک نمایند.
کارشناس و مدیر بازاریابی، تبلیغات و فروش
کارشناس و مدیر منابع انسانی
مشاور مدیریت
مسئول هماهنگی
کارمند آژانس مسافرتی
مدیر رستوران و هتل
مشاغل گروه تکنولوژی :
درزمینهٔ تکنولوژی، نیاز شدید به افرادی است که تکنولوژی را درک میکنند، اما در ضمن از مهارتهای ارتباطی خوبی برخوردارند. ENFJها از برقراری ارتباط بین افرادی که مستقیماً با تکنولوژی درگیرند و مصرفکنندگان تکنولوژی لذت میبرند. زیرا این کار از یکسو نیاز آنها را به کمک کردن مرتفع میسازد و از سوی دیگر شرایطی فراهم میسازد تا با دیگران در ارتباط باشند.
مدیر خدمات مشتریان
مشاور تکنولوژی
مدیر پروژه
اوقات فراغت
ENFJها علاقهمند به چیزهای مختلفی هستند.
آنها زندگی پرجنبوجوش را ترجیح میدهند و با دیگران ارتباط برقرار میکنند.
تنهایی برای آنها خستهکننده است.
آنها برای اوقات فراغت خود برنامههایی دارند.
خواندن کتاب، گفتگو در مورد ایدهها، برگزاری فعالیتها و عضویت در سازمانهای اجتماعی ازجمله علایق آنها است.
پیشنهادات
نیازی نیست که همهچیز را خودشان انجام دهند. برخی از کارها را میتوانند به زمان دیگر موکول کنند و بدانند برخی از کارها هرگز انجامپذیر نیستند.
تلاش کنند استرس خود را کم کنند و به دستاوردهای خود قدردان باشند.
چگونگی آرام بودن را یاد بگیرند.
ببینید که چه فعالیتهایی برای آنها جذابتر هستند.
از آرمانگرایی زیاد نسبت به دیگران خودداری کنند.
وابستگی خود را به تائید دیگران کاهش دهند. به آنچه خودشان میپسندند را بیشتر اهمیت دهند.
چگونگی مقابله با تعارضات را فرابگیرند. برای حفظ هماهنگی و فرار از مشکلات را خودداری کنند.
نگران خواستههای دیگران نباشند. بدانند که آنها نمیتوانند همهچیز را بهدلخواه خود تغییر دهند.
سعی کنند به همان اندازه که به دیگران کمک میکنند، از آنها کمک بخواهند.
در مکالمات خود صادق و مستقیم باشند و نگذارند دیگران را نسبت به خود فریب دهند.
سعی کنند بازخوردهای دیگران را جدی بگیرند و فقط نظر خود را به آنها تحمیل نکنند.
قبل از تصمیمگیری، اطلاعات و گزینههای مختلف را بررسی کنند.
سعی کنند احساسات خود را با دقت شناسایی و بروز دهند.
سعی کنند خصوصیات مثبت خود را شناسایی و تقویت کنند و به آنها افتخار کنند.
سعی کنند برای رسیدن به موفقیت بهعنوان ENFJ آرام باشند، بعضی از چیزها را رها کنند و مسائل را عام نگیرند.
ارتباط ENFJ (قهرمان) با دیگر تیپها
بیشترین تشابه:
متفاوت اما جذاب:
پتانسیل مکمل بودن:
مخالفان چالش برانگیز:
از بالا به پایین نوع رابطه از قوی به ضعیف تغییر میکند.
با کلیک بر تیپهای بالا رابطه خود را ببینید.
برای دقت بیشتر
بزنید (رایگان، کوتاه، استاندارد و...)
بررسی اختصاصی تیپ شما
برای بررسی اختصاصی تیپ شخصیتی شما به همراه گزارش نمودار از قدرت هر کدام از شاخصها تست دهید